כל האמת מאחורי קליקים בגוגל ללא הגבלה 24/7

לאחרונה בישראל צצו מספר ספקי שירות וביניהם שמות מוכרים בתקשורת אשר מציעים לבעלי עסקים עסקה שקשה לסרב לה:
קליקים ללא הגבלה 24/7 בפרסום גוגל ממומן.
נשמע מפתה עד לא הגיוני למביני עניין…

כששואלים אותנו בתור מנהלי קמפיינים וותיקים בגוגל אדוורדס מה דעתינו לגבי הצעות קליקים ללא הגבלה, התשובה המיידית באופן זה או אחר היא זהה:

“זאת דרך טובה לבזבז כסף וזמן וכל זה על חשבון העסק שלך והרווח שלך. למה? – כי לא ככה בונים קמפיין אדוורדס אידיאלי לעסק ולפי הנחיות גוגל, משמע – זה לא אפקטיבי כמו קמפיין אדוורדס של עסק אשר בנוי נכון ובמידה ותשקיע בדיוק את אותו תקציב בקמפיין אדוורדס שבנוי נכון עבור העסק שלך תמיד תרוויח יותר מביצועי הקמפיין”.

לפעמים עונים לנו “אבל הם מציעים יותר זול ממה שעולה לי היום לפרסם חצי יום והם מתחייבים לי בהסכם חשיפה 24/7 מיקום ממוצע 3”.

“אז אתה כבר עלית על כך שמשהו פה לא הגיוני – הרי אתה במקרה יודע כמה עולה לך הקליקים בתעשייה שלך – ונציין שלאף אחד (!!!) אין הנחות מגוגל מה גורם לך לחשוב שהם יפסידו עלייך? להייפך! הרי לתת לגורם צד שלישי את כל כספך שמיועד לקידום ממומן בגוגל והם אלה שישלמו לגוגל כמתווכים לא יוריד לך עלויות… לא ברור לך שתיווך עולה כסף? מה שבטוח הוא לא חוסך כסף. ואז נשארות להם השאלות – מהי החלוקה בין ספק השירות וגוגל? כמה כסף הולך לכל גורם או יותר נכון כמה באמת נשאר לקליקים בגוגל? אם התקציב שאתה מוציא היום (ברמה חודשית) יותר יקר ברור לך שתקציב נמוך יותר ואחרי תיווך תקבל אפילו פחות תוצאות, וגם אם היו סנטה קלאוס הם באופן וודאי לא ישימו תקציב יותר ממה ששילמת להם.”

“אז איך מסבירים את ההתחייבות שלהם 24/7 מיקום ממוצע 3?”

“הם פשוט מצמצמים ה-מ-ו-ן חשיפה ע”י הגבלת הפרסום לביטויים מדוייקים בודדים – תקבל 5% מהלידים שאתה רגיל לקבל היום עם קמפיין רחב שמכיל 100 ביטויים ומחזיק רק חצי יום באוויר. הדרך היחידה לצמצם משמעותית עליות בגוגל היא ע”י צמצום חשיפה (!) וזה כל מה שהלקוח מקבל בעסקה הזאת- חשיפה מדוייקת אך מועטת ביותר.זה כל הסיפור”

יש שמתעקשים וחוזרים ואומרים “אבל הם מתחייבים בהסכם ל-24/7 מיקום ממוצע 3!”.
אנחנו עונים “החשיפה שלכם תהיה כ”כ מינימלית כי לרוב אין הרבה חשיפה לביטויים מדויקים בודדים כך שלא יהיה קשה לעמוד בהתחייבות שכזאת
ומיקום ממוצע 3 חברים זה מיקומים 1-6 ומיקומים 4-6 זולים בהרבה והרבה פחות אפקטיביים ממיקומים 1-3… תפסת מרובה לא תפסת.”

מי שממשיך להתעקש ולחזור על הפיץ’ של איש המכירות שהציע לו הצעה מפתה ולא לגמרי הגיונית – יתכן שיכול ללמוד רק על בשרו , ואנו מאחלים לו הרבה בהצלחה , אולי עוד שנה הוא יחזור ויגיד – “הבנתי!”. אבל כדאי לו לקרוא קודם את המשך מאמר זה לפני למידה על בשרו – ואם רק כדי שלא יגיד שהוא לא ידע….

אז מה פשר ההצעה ? איך זה בדיוק עובד? מה זה ביטוי מדוייק ואיך מוכרים לעסקים מינימום חשיפה בתחפושת חשיפה איסופית?
בואו נתחיל בהקדמה על ההבדלים בין קמפיין ממומן אמיתי ושקוף לקמפיין קליקים ללא הגבלה:
מה לרוב מאפיין הצעה לקמפיין קליקים ללא הגבלה?

– אין שום שקיפות לגיטימית לנתוני קמפיין הגוגל אדוורדס שמנהלים עבורכם (יש לכך הרבה סיבות! תשתמשו לרגע בדמיון…)
– לא ניתן להוסיף ביטויים ללא תשלום נוסף גם אם הם כמעט זהים לביטוי המדויק (בקמפיין רגיל אין הגבלה למספר ביטויים או לסוג הביטוי)
– לא ניתן לשלוט בתקציב הפרסום בגוגל (בקמפיין רגיל אתה משלם רק על קליקים שקיבלת בפועל ויכול לשחק בתקציב)
– לא ניתן לשלוט בשעות הפעילות של הקמפיינים באופן עצמאי
– לא ניתן לפרסם ברשת המדיה (אתרים בעלי פרסומות גוגל כמו יוטיוב וכד’)
– לא ניתן לעקוב באופן עצמאי אחרי יחס הקליקים היומי (כמה קליקים קיבלתי היום ובאיזה ביטויים וכמה עלה לי?) אל מול טלפונים/עסקאות שנסגרו
– לא ניתן לעשות רימרקטינג (פרסום חוזר ללקוחות שביקרו באתר, האפשרי בקמפיין מלא רגיל)
– ההתחייבות למיקום ממוצע 3 – משמע שהמיקום שלכם הוא לא 1-3 (ממוצע 1.5) אלה 1-6 (ממוצע 3- קליקים הרבה יותר זולים ומיקומים פחות אפקטיביים) .
– ההתחייבות תקופתית לרוב של שנה (אם השיווק לא מראה תוצאות [בגלל צמצום חשיפה מכוון] בעיה שלכם… תשלמו שנה)
– התשלום הוא לחברת הקידום ולא לגוגל (אינטרס ספק השירות היא לצמצם את התשלום לגוגל כי שכרם הוא שארית התקציב)

ועוד חסרונות רבים ביחס לקמפיין אדוורדס מלא סטנדרטי (בו הקליקים הם לפי התקציב היומי שהלקוח קובע)… אם הסעיפים האלה מעלים בכם סימני שאלה ותמיהה הצדק עמכם.

טיפ מנירוקום – כל הצעת מחיר שנתית שתקבלו של “קליקים ללא הגבלה” – תשקיעו ישירות מול גוגל ותרוויחו יותר!
תקימו קמפיין של אותם ביטויים מדוייקים בודדים, חלקו את ההשקעה השנתית כתקציב חודשי ואז יומי (תקציב חודשי חלקי ימי הפרסום בחודש)
ותגלו שבניהול מינימלי ביותר אתם תופיעו 24/7 בביטויים המדוייקים שלכם ועוד תישארו עם רווח מכובד ביחס להצעת המחיר שלהם…
זה לא סוד – הרי אתם לא מצפים שהשירותים שלהם הם בחינם או בהתנדבות רחבת לב או אולי אפילו חלילה שהם יפסידו עליכם… תחשבו שוב.
רמז – אין לאף אחד הנחות סיטונאות מגוגל שכן מערכת הפרסום אדוורדס מפעילה מכרז הצעות מחיר שלפיה היא מדרגת את מודעות הפרסום.
אין הנחות במכירה פומבית למי שחשב לרגע אחרת ובטח שלא סיטונאות או פייבוריטיות…

כבר יצא לנו לשמוע שמועות מוזרות ומטעות לגבי איך ספקים מסויימים מסבירים את העובדה שההצעה שלהם נמוכה מתקציב בקמפיין סטנדרטי שמנוהל ישירות מול גוגל ונגמר בחצי יום ושהם בעצמם מנהלים והם הרי מודעים לעלויות הקליקים בכל ביטוי בגוגל אדוורדס…
מסתבר שכשאין הסבר הגיוני (ו”פשוט מצמצמים לכם חשיפה ל-20%-5% או פחות” זה לא בדיוק מוכר…) זה כבר תלוי בדמיונו של איש המכירות או בהנחיות מכירה מטעות… ייתכן שאיש המכירות אפילו לא יודע שהוא מטעה אם זה ההסבר שנותנים לו ספקי השירות בעצמם.

לכל הסעיפים הנ”ל ולתופעה זאת יש הסבר:

במשפט אחד, למעשה הצעת “קליקים ללא הגבלה” היא עבור קמפיין אדוורדס מצומצם ביותר של כמה ביטויים מדויקים בודדים.
נתחיל ונבהיר משוואה פשוטה:
קמפיין ביטויים מדוייקים בלבד=מינימום חשיפה=מינימום קליקים=מינימום עלויות (=מינימום לידים/לקוחות חדשים)

למעשה התחשיב הוא: חשיפה של ביטוי מדויק היא בין 5%-20%, לעומת חשיפה של ביטוי רחב היא ה-100%. במצב של פרסום ביטוי מדויק ישנו חסרון משמעותי בהקלקות (כ80%-95% פחות), ולכן הקמפיין זול יותר, כשבפועל הוא אינו מכניס מספר קליקים אופטימלי לעסק המעוניין בחשיפה מקסימלית.

קמפיין סטנדרטי מכיל בין 50-200 ביטויים רחבים או רחב + (קמפיין טוב באותה התעשייה בדיוק)
אל מול 5 ביטויים מדויקים… (או מספר נמוך אחר שבד”כ נמוך מ-10 ובדרך כלל גם זנב ארוך או מקדם איזור- ביטויים עם מעט הופעות ביום). מצליחים לעשות את המתמטיקה?

דוגמא ליחס הופעות- בקמפיין רגיל בתעשייה ממוצעת יכול להיות 150-700 הופעות ביום בביטויים שונים (ביטויים שחיפשו בגוגל מתוך 50-200 הביטויים המפורסמים בקמפיין אחד) לעומתו בקמפיין המכיל 5 ביטויים מדויקים באותה התעשייה יכול להיות מצב של עשרות בודדות של הופעות ביום גם יחד. ברור שהתקציב לקמפיין השני עם 10% מהחשיפה ביחס לקמפיין הראשון יכול להיות קטן בהרבה (והתמורה נמוכה בהרבה גם היא) ובאופן יחסי לעצמו להציג תמיד מיקומים שמובטחים (ממוצע 3 שלמעשה הוא מיקום 1-6) ולפספס את רוב החיפושים הרלוונטיים בתעשייה בדרך קבע וזאת בלשון עדינה.

בנוסף – נתון ידוע הוא שמפרסם מקבל אחוז הקלקה בסביבות ה-2.5% (אחוז קליקים ממוצע ביחס למספר ההופעות של המודעה – בקמפיין רגיל לא משלמים על הופעות – רק על הקליקים עצמם, אם למשל למודעה אחת היו 100 הופעות – הגיוני שתקבל מתוכם רק 2-5 קליקים בסה”כ).

תשלום רק עבור בסביבות ה-2.5% קליקים מתוך 5%-20% חשיפה (מדויקת לביטוי בשונה מביטוי רחב) מאפשרת להצעת “קליקים ללא הגבלה” להתקיים ולהציג חזית של חשיפה אינסופית (קליקים ללא הגבלה) כשבפועל זו החשיפה המצומצמת ביותר שאפשר להשיג דרך קמפיין אדוורדס עבור עסק…

אם נכניס נתון נוסף של אחוז לידים ומתוכם אחוז סגירת עסקאות מתוך קליקים (יחס המרה) שהתקבלו בפועל- נגיע למספר קטן ביותר-ולפעמים אף עשרוני, זאת התמורה בפועל.
הלקוח תמיד במיקום המובטח ובביטוי המדויק, אך למעשה מקבל מינימום חשיפה/קליקים/לידים/עסקאות לכל ביטוי מדויק

– לא ממומלץ לעסק החפץ בחשיפה מקסימלית ו/או במיקסום תקציב כלשהו באדוורדס.
זו הנוסחה המאפשרת הצעת “קליקים ללא הגבלה”.

מהו ביטוי מדויק בגוגל אדוורדס? וכיצד הוא מצמצם חשיפה?
מי שלא יודע – ביטוי מדויק הוא ביטוי שיספק חשיפה למודעתך רק בחיפוש ביטוי בדיוק מוחלט לביטוי המפורסם.
למשל : אם הביטוי המדויק שלך הוא : [השכרת רכב בתל אביב]
לא תופיע בחיפוש הביטויים :
השכרת רכב תל אביב
השכרת רכבים תל אביב
להשכיר רכב בתל אביב
תל אביב השכרת רכב, וכן הלאה…

למרות שכל הרשימה הזאת היא בעלת רלוונטיות מוחלטת לביטוי המדויק, המודעה לא תופיע.
ואם אותו הביטוי היה ביטוי רחב – גם כל הווריאציות הרלוונטיות הדומות יפעילו את המודעה ליצירת חשיפה רלוונטית – וכמובן שבעל חברת השכרות הרכב לא היה מעוניין לפספס את כל הווריאציות הרלוונטיות ע”י הגבלה רק לביטוי מדויק אחד, שכן הן מביעות כולן את אותו הצורך בדיוק.

דוגמה להבדלים בין כמות החשיפה של ביטוי מדויק [בסוגריים מרובעות] לביטוי רחב באותו תקציב יומי ובאותו הצעת מחיר לקליק: מתוך מתכנן מילות מפתח של גוגל – תחזית תנועה.
במקרה זה בביטוי בביטוי מדוייק הביטוי יקבל 5.4 הופעות ו-0.26 קליקים (במשך יום שלם – משמע -24/7 המיוחל)
ובביטוי רחב של אותו ביטוי בדיוק הביטוי לקבל 58 הופעות ו-2.38 קליקים.
א. בנתונים אלה רואים שביטוי מדוייק מקבל פחות מ-10% חשיפה וקליקים
ב. מנתונים אלה ברור שקמפיין של כמה ביטויים מדוייקים בודדים – גם יחד לא משיגים הרבה חשיפה ולקליקים וזוהי הסיבה שגוגל ממליצים לפרסם בכל ביטויי וכל ווריציה של ביטוי רלוונטי לעסק (בקמפיין סטנדרטי עד 200 ביטויים רחבים גם יחד) כדי שהקמפיין יהיה אפקטיבי באמת
להופיע עם מילת מפתח מדוייקת 24/7 עדיין נראה למישהו אפקטיבי?

בחזרה לדוגמה: בקמפיין מלא בו מופעל ביטוי רחב אחד למשל : השכרת רכב בתל אביב
החשיפה מבחינת הופעות המודעה הייתה תופסת את כל הווריאציות הנוספות המוזכרות כאן בנוסף לווריאציות אחרות ודומות- זה הסוד שלא מגלים לכם,

מתלהבים מהביטוי 24/7? הוא לא נותן לכם שקט כי 24/7 נשמע אוכל לפרסם כל הזמן – אין יותר מזהכאן הטעות והיא ענקית!!!
מה באמת מעיד קמפיין אדוורדס אשר מופיע 24/7 למרות שהתקציב שלו נמוך? (הרי ההצעה כ”כ משתלמת ולא הגיונית למביני עניין)
להופיע 24/7 בתקציבים נמוכים (הרי החבילה זולה יחסית לקמפיין מלא שלא מספק חשיפה 24/7) זה מצב שיכול להתאפשר רק בדרך אחת !
כשעושים הכל כדי קבל מעט מאוד הופעות ואפילו פחות קליקים! ואז ורק אז גם תקציב קטן יספיק 24/7…

איך זה הגיוני? כי למעשה ברוב המקרים פחות מ-10 ביטויים מדויקים (במיוחד ביטויים עם זנב ארוך או מקדם אזור כמו “טכנאי מחשבים בירושלים”) כולם גם יחד מספקים לרוב רק כמה עשרות של הופעות ובמקרה הטוב כמה מאות של הופעות (לרוב לא יעלה על כמה עשורת בודדות של הופעות ביום)
בקמפיין רגיל מומלץ לאתר 50-200 ביטויים רחבים (או רחבים +) והם יחדיו מייצרים לרוב מעל 150הופעות בחצי יום ובאותו תקציב (ובתקציב גבוה למשל 300 ש”ח ביום אפשר להגיע בתעשיות חמות בין 500 -1000 פעמים ביום ולפעמים גם זה לא מספיק ליום מלא בתעשייה עם ביקוש רב).

מה אתה מעדיף להופיע 20-30 פעם ביום אבל זה”24/7″ בביטויים המדויקים ביותר או להופיע מעל 150 פעם בכל ביטוי רלוונטי אפשרי עם תקציב שמספיק לחצי יום או פחות?  ויש להזכיר שאחוז הקלקות (מתוך מספר ההופעות שעליו רק משלמים בפועל) הוא בסביבות ה2.5% בלבד בכל סוג של קמפיין – כך בקמפיין עם מספר הופעות מועט ביום (למרות שהוא מופיע 24/7) הסבירות היא ש2.5% מתוך מספר החיפושים המועטים מהווים מינימום חשיפה אפשרית בפועל לאתר עסק באמצעות גוגל אדוורדס..

אם אנחנו בנירוקום רואים קמפיין של לקוח עם תקציב מוגבל (מתחת ל-70 ש”ח ביום) החזיק עד שעות הלילה – אנחנו בודקים מייד האם הכל בסדר בקמפיין? האם כל המודעות עובדות? וחושדים שזהו היה יום עם מעט מאוד חיפושים בתעשייה , לרוב אנחנו גם צודקים.
קמפיין איכותי הביטויים יופיעו כולם ביחד מספר מקסימלי של פעמים בכל הביטויים שבחרתם כרלוונטיים ביותר עד מיצוי תקציב יומי    איזה ביטוי שתופס קודם.
קמפיין עם תקציב נמוך עם ביטויים בודדים מדוייקים  (באמת שהם לא ישימו תקציב יותר גבוה ממה ששילמתם להם ויותר הגיוני שרק כחצי מהתשלום ישמש לתקציבי קליקים בגוגל…) שמחזיק 24/7 בהכרח הוא קמפיין לא יעיל ביחס לקמפיין שבנוי נכון.
אם תתנו את התקציב שלכם לגורם שלישי שמבטיח שתופיעו 24/7 … צר לי לבשר לכם שזה בדיוק מה שתקבלו אבל זה בכלל לא יהיה מה שדמיינתם וציפיתם- ולא – זה בהחלט לא מקסימום חשיפה למרות החזות והרושם המטעה …

עוד על אשליית אפקטיביות הפרסום 24/7? בבקשה:
לפרסם באדוורדס 24 שעות לרוב העסקים זה מיותר, אם זה נשמע לכם מוזר אז תגידו לי (במידה ואתם לא עסק מתחום חיי הלילה) מי עונה אצלכם לטלפון בין השעות תשע בערב עד שבע וחצי בבוקר?? וכמה חיפושים לדעתכם יש בשעות האלה? רמז – על גבול האין בכלל. וכמה קליקים שכן קיבלתם בשעות אלו לדעתכם יהפכו ללידים ויתקשרו בסופו של דבר או ישאירו פרטים באתר? אנחנו מעריכים שבאזור ה-1%-2%.
למעשה יש לרוב העסקים כ- 12 שעות פרסום רלוונטיות ביום , ולחלק גדול לא יותר מ-6 שעות פרסום הרלוונטיות לעסק ביום.
אז להופיע גם כל השעות הקטנות של הלילה אולי נשמע מעניין ומבטיח – אך זה לא אפקטיבי מבחינת הופעות, קליקים או לידים.

רוב מוחלט מלקוחות נירוקום מפרסמים רק בין השעות 8:30-22:00. גם הקוחות הגדולים בעלי תקציבים גבוהים שבקלות יכולים להופיע 24/7 מעדיפים לא לעשות זרת. חלק גדול לא ימשיכו לפרסם אחרי 20:00 מהסיבה הפשוטה שהם כבר לא ליד הטלפון (ואלה שעות פרסום לא אפקטיביות)…

אז באיזה שעות יש שעות שיא של חיפושים?

בקמפיין אדוורדס אפשר להיכנס לסטטיסטיקות של השעות בהם קיבלתם קליקים ומספר הופעות (רק בקמפיין אדוורס שקוף) ואנחנו יכולים לגלות לכם שברוב התעשיות הקלאסיות עיקר החיפושים והפעילות בקמפיינים הם בין השעות 9:00-16:00
קמפיין איכותי עם רשת רחבה של עד 200 ביטויים רחבים ותקציב נמוך יופיע מספר מקסימלי של פעמים ולרוב יסיים תקציב לפני השעה 17:00.
קמפיין מקצועי עם תקציב נמוך לא אמור להחזיק 24/7 ואם הוא מחזיק 24/7 כנראה שבאותו יום מספר הקליקים נמוך מכל ממוצע יומי. או במילים אחרות אם הקמפיין החזיק 24/7 לרוב כנראה שזה יום ללא לידים.

חברים – הסתרת מידע היא לא מרמה לפי חוק אך איזה בעל עסק מעוניין בספק שירות המסתיר מידע קריטי שכזה בנושא השירות ומהותו של השירות המסופק?

ולסיכום:  כשבעל עסק חושב שהציעו לו “חשיפה אינסופית” בזול בעצם מדובר בהתחייבות תקופתית לתשלומים עוקבים עבור מינימום חשיפה  וזאת ללא כל היתרונות של קמפיין גוגל מקצועי מלא המומלץ לעסקים ע”י גוגל, אשר מאפשר מקסימום חשיפה ושליטה מלאה בתקציבי הפרסום וזמני הפרסום תוך אספקת שקיפות מלאה ללקוח בכל זמן שיחפוץ.
אז כמו שרפי גינת אומר-“ושלא יעבדו עליכם!”

לפרטים נוספים בנושא, דוגמאות נוספות וייעוץ התקשרו לנירוקום: 054-4905-998

אז מה עושים?
יוצרים קשר עם ספק שירות אמין ומקצועי , המספק שקיפות של הקמפיין, מוודאים שהתשלום עבור הקליקים הוא ישירות לגוגל , קובעים תקציב יומי ומשיגים מקסימום תוצאות מהתקציב שהקדשתם לפרסום בגוגל. זהו הבסיס לשיווק אינטרנטי נכון בגוגל אדוורדס עבור עסק סטנדרטי.

בעלי קמפייני אדוורדס מלאים, מקצועיים ושקופים כמו לקוחות נירוקום נהנים מהתחייבות למקומות ראשונים בגוגל  עם מיקום ממוצע 1.5 (מיקומים 1-3) ומיקסום תוצאות מכל תקציב קליקים שהם קובעים בעצמם, והתקציב תמיד בר שינוי ובידי הלקוח!

למפרט של קמפיין גוגל אדס מקצועי ושקוף לגמרי הקלק כאן…

לעמוד הבית

מעוניינים שנירוקום ייצרו איתכם קשר?
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם:

התקשרו עכשיו לנירוקום בטלפון:
054-4905-998
ונשמח לייעץ ללא עלות 

תפריט
דילוג לתוכן