איך תקדמו את האתר שלכם בעצמכם?

מהו קידום אתרים?

בדרך כלל כאשר מדברים על “קידום אתרים” הכוונה היא לקידום אתרים בגוגל. מנוע החיפוש של גוגל מחזיק בנתח ניכר מהשוק, כ80% מהגולשים בארצות הברית משתמשים במנוע החיפוש של גוגל ובארץ ישראל מספר המשתמשים גדול אפילו יותר. לכן באופן טבעי גם השוק של קידום אתרים עוסק בעיקר בקידום אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל.

אילו תוצאות יש בחיפוש בגוגל?

כאשר מחפשים ביטוי בגוגל, מקבלים שני סוגים של תוצאות, תוצאות אורגניות, ותוצאות ממומנות.

תוצאות ממומנות (4 תוצאות ראשונות בראש עמוד התוצאות של גוגל ושלושת התוצאות האחרונות):
תוצאות ממומנות מופיעות בראש העמוד עם הכיתוב “מודעה” או “AD”:

תוצאות ממומנות אילו תוצאות שאתם משלמים לגוגל כדי שיופיעו בפני המשתמש כאשר יחפש ביטוי מסוים. זה נשמע פשוט, אולם למעשה זה איננו כך. לפני שפותחים קמפיין קידום ישנם דברים רבים שצריך לבדוק כדי ליצור קמפיין אפקטיבי ויעיל. למשל: כתוצאה לאילו ביטויים צריכה להופיע המודעה? כיצד כותבים  מודעה אפקטיבית? איך גורמים שהמקליקים על המודעה גם יצרו קשר וירכשו את המוצר? נושא המאמר איננו קידום ממומן, אולם אתם מוזמנים לקרוא באתר שלנו מאמר מפורט על קידום ממומן

תוצאות אורגניות:

אילו תוצאות אותם גוגל מסדר לפי הרלוונטיות שלהם לביטוי החיפוש. האלגוריתם של גוגל על פיו מסודרות התוצאות, וכיצד גוגל קובעים מהי תוצאה רלוונטית הינו סודי. אולם ידוע בקווים כללים מהו, ומהם האלמנטים המשפיעים על מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש. מפעם לפעם גוגל מפרסמת (או מדליפה) הנחיות מהם הפרמטרים שעל פיהם נקבעות תוצאות החיפוש, ומקדמי אתרים מקפידים לעקוב וליישם את ההנחיות של גוגל.

גוגל מעדכנים ומשנים את האלגוריתם מדי תקופה במטרה לייעל את תוצאות החיפוש ולהתאימן למשתמש. לכן בתחום הזה חשוב להבין את העיקרון שמנחה את גוגל בבואה לדרג את התוצאות, וכך תוכלו לפעול בצורה שתבטיח שהעדכונים יפעלו לטובתכם ולא לרעתכם. עוד על האלגוריתם של גוגל בהמשך.

מה המיקום של האתר שלי בגוגל?

איך יודעים מה המיקום של האתר שלכם בגוגל? רבים בוודאי אינם מבינים את השאלה. אולם עליכם להבין כי  גוגל כיום מביאים לנו תוצאות בהתאם להיסטוריית החיפוש שלנו. לכן חיפוש פשוט בגוגל עדיין לא מגלה לנו מה המיקום האמתי שלנו בגוגל ובדרך כלל יהיה מוטה לטובתנו כאשר נחפש את האתר שלנו בגוגל ממחשבינו האישי.

כדי למצוא את המיקום האמתי יש להשתמש בכלי הנקרא PAGERANKER, ישנם מספר כלים כאלו הזמינים בחינם באינטרנט ומאפשרים לנו לדעת מה המיקום “האמתי” שלנו בתוצאות החיפוש בגוגל. כמובן שמשתמשים שונים יראו אותנו במקומות שונים בהתאם להיסטוריית החיפושים שלהם, כך שניתן לבחון תוצאות דרך דפדפן “גלישה בסתר” , או דרך סמרטפון
באמצעות גלישת 3G 0 שכן תוצאות אלה לא מושפעות תוצאות אחרות.

האם כדאי לי לקדם את האתר שלי בעצמי?

התשובה לשאלה הזו תלויה בפרמטרים רבים.

ראשית יש להבין כי קידום אורגני הוא השקעה לטווח ארוך. התוצאות הראשוניות הן אמנם מהירות. סביר להניח כי בחודש הראשון לקידום תראו עליה משמעותית במיקומים של האתר שלכם, אולם כדי להגיע למקומות הראשונים יש להשקיע לאורך זמן. עליה מתונה במשך כמה חודשים עשויה להביא אתכם אל המקומות הראשונים אבל חשוב להבין כי אם אין לכם זמן, יכולת או סבלנות להשקיע על בסיס קבוע, כנראה שלא תראו תוצאות.

דבר נוסף שחשוב לבדוק: עד כמה התחום שלי תחרותי בקידום בגוגל? בתחומים שבהם קיימת תחרות גדולה אתם זקוקים לאסטרטגיות קידום מושקעות יותר. לכן כדאי לבדוק כמה תחרות קיימת בתחום ובמידה וישנה תחרות חישבו האם משתלם לכם להשקיע בחברה המתמחה בקידום שתעשה את העבודה בשבילכם.

אם החלטתם לקדם את האתר שלכם בעצמכם הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להשיג תוצאות טובות:

השקיעו באתר:

הביאו תוכן רלוונטי:

אלגוריתם החיפוש של גוגל נועד להביא למשתמשים תוכן איכותי ורלוונטי. לכן האסטרטגיה הבטוחה והמשתלמת ביותר בקידום אתרים היא: להפוך את האתר שלכם לרלוונטי לגולשים בתחום. הוסיפו תוכן איכותי וספקו מידע למבקרים באתר, לא רק היכן למצוא אתכם אלא גם מהו השירות שאתם מספקים, מדוע הוא טוב ובמה הוא שונה מחלופות אחרות שיש בשוק ועוד.

ישנן המלצות ליצור מאמרי תוכן באורך של כאלף מילים. אולם זכרו, עדיפות שלוש מאות מילים עם תוכן אמתי ורלוונטי על אלף מילים שחוזרות על עצמם. אל תמחזרו תוכן – גוגל אוהבים תוכן מקורי ומאוד לא אוהבים תוכן מועתק. שלבו תמונות במידת האפשר כדי להפוך את המאמר לברור יותר.

מומלץ לכתוב לכל אחד מהביטויים שאתם מעוניינים לקדם דף באתר. בדף צריך להיות מאמר עם מידע על הנושא של ביטוי החיפוש. הקפידו לשלב את הביטוי במאמר בהטיות שונות אולם בצורה טבעית ושאיננה חוזרת על עצמה ללא צורך.

את כתיבת התוכן ניתן לחלק לשניים:

חלק ראשון: השקעה בתכנים שכבר נמצאים באתר כדי להפוך אותם למובנים ורלוונטיים לגולשים.

חלק שני: הוספת תוכן חדש מדי פעם. בגוגל אוהבים אתרים שמביאים חומר חדש ובכך מספקים לגולשים מידע עדכני על המתרחש בתחום.

רוב האתרים אינם מכילים דפים רבים, ולכן כדאי להקצות אזור באתר שבו יופיעו המאמרים עם התוכן החדש.

האתר שלכם מלא בתוכן רלוונטי? השלב הבא הוא לסדר אותו כך שינותח בקלות על ידי מנוע החיפוש של גוגל.

מנוע החיפוש של גוגל יבקר באתרכם ויקרא את התוכן שכתבם. עליכם לארגן את התוכן בצורה כזאת שמנוע החיפוש יצליח ליצור התאמה גדולה ככל האפשר בין התוכן שכתבתם ובין ביטוי החיפוש אותו אתם רוצים לקדם. בנוסף תרצו שמנוע החיפוש ידרג את התוכן שלכם כתוכן איכותי.

לכן: סדרו את התוכן בצורה ידידותית למנוע החיפוש, הקפידו על תגיות HTML  נכונות(אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת בקשו עזרה מהמתכנת שבנה לכם את האתר). דאגו לכך כי לא תהיינה שגיאות בכתיב או בתחביר. הקפידו על עיצוב נוח ונעים לעין.

בנוסף: הקפידו על מבנה קישורים הגיוני בתוך האתר. אם אתם מזכירים נושא שכבר יש עליו דף בתוך האתר, שימו לינק המפנה לדף כאשר ה”עוגן” של הלינק הוא הביטוי איליו אתם מקשרים.

נושא זה של “היררכיית קישורים” הוא נושא חשוב מאוד. באתרים גדולים ישנה השפעה רבה למבנה הקישורים ומאיזה דף מקשרים לאיזה דף. זהו נושא ארוך שיש ללמוד אותו. בשבילכם מספיק לדעת שיש לקשר מדפים חשובים פחות לדפים חשובים יותר, כך שמרבית הדפים באתר יקשרו למספר דפים ראשיים שהם הדפים המרכזיים באתר.

התקינו תוסף SEO: אם השתמשתם בפלטפורמה לבניית אתרים ישנם תוספים חינמיים המאפשרים לכם לקבוע איזו כותרת תהיה לכל דף ועוד. החשיבות העיקרית של כתיבת כותרות ותיאורים לכל דף היא בשביל מנועי החיפוש שמנתחים את הכותרת(Title) והתיאור (Description) כדי לקבל רמזים במה עוסק הדף.

עד כאן בנוגע לשיפור האתר.

כעת נדבר על קישורים.

אחת הדרכים בהן מנוע החיפוש של גוגל מזהה תוכן רלוונטי היא בעזרת קישורים. דף באתר שמקבל קישורים (לינקים) מרחבי האינטרנט מכיל מן הסתם תוכן חשוב ורלוונטי לגולשים וזהו למעשה אחד הפרמטרים החשובים אם לא החשוב ביותר באלגוריתם הדירוג של גוגל.

בתחום הזה של יצירת קישורים לאתר דרושה מומחיות רבה.
גוגל אינם תמימים והם יודעים לזהות מהו קישור טבעי שתורם מידע רלוונטי ומהו קישור לא טבעי שנועד לצורכי קידום בלבד. גוגל רואים בחומרה רבה יצירת קישורים לא טבעיים לצורכי קידום. למעשה במשך השנים גוגל פתחו שיטה על פיה הם “מענישים” אתרים שיוצרים קישורים בצורה בעייתית ולא מועילה והם מחשיבים יצירת קישורים כזו כ”קידום כובע שחור” הגורר אחריו ענישה והורדת דירוג בתוצאות החיפוש. לכן אם החלטתם לעשות זאת בעצמכם הקפידו לוודא שאכן תוכן הדף אליו אתם מקשרים זהה לנושא הדיון בדף שבו אתם שמים את הקישור. ודאו כי האתר ממנו אתם מקשרים הוא אתר רציני המספק תוכן רלוונטי למשתמשים בו ולא אתר מפוקפק שאיננו מכיל תוכן אמתי.

קישור אידיאלי הוא קישור שמביא תנועה לאתר. לכן צעד חשוב בקידום הוא לפתוח עמוד פייסבוק אותו תקשרו לאתר שלכם ובו תוכלו לפרסם קישורים למאמרים שהוספתם לאתר. ככלל זהו המקסימום שתוכלו לעשות כדי לקדם מפייסבוק, ישנן אסטרטגיות קידום נוספות בפייסבוק אולם הן דורשות מקצועיות רבה יותר.

אלו היו כמה טיפים פשוטים שהיישום שלהם איננו דורש מומחיות רבה אבל הם בהחלט הדרך לקידום נכון. זוהי למעשה כל תורת הקידום על רגל אחת: צרו תוכן איכותי וקשרו אליו את האנשים אליהם הוא רלוונטי.

יש לציין כי לא כל תוכן ולא כל קישור טוב לקידום .
במיוחד בשנתיים האחרות – רוב ממקורות הלינקים שהיו מקובלים בעבר בתעשייה היום פוגעים בקידום
(כמו למשל קישורים מאתרי מאמרים ואתרי סימניות) ואת התוכן יש ללמוד איך להכניס נכון .
היום אין לחזור על ביטוי אחד 20 פעם. עדיף לגעת בווריאציות שונות של אותו ביטוי לאורך המאמר ועוד דגשים רבים.
ההמלצה היא תמיד להתעדכן בדגשים האחרונים של גוגל (אפשר בחיפוש בגוגל עם פילטר של תאריך “מהשנה האחרונה” כדי שלא תקבלו תוצאות של קידום ישן שכבר לא רלוונטי.
והאלטרנטיבה לבעלי תקציבים היא כמובן להעסיק ספק שירות של קידום אורגני , אשר מתעדכן בשבילכם ופועל לפי הגדרות ברורות של קידום רלוונטי ועדכני.

בהצלחה!
ניר מאיר

מנכ”ל נירוקום.

מעוניינים שנירוקום ייצרו איתכם קשר?
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם:

התקשרו עכשיו לנירוקום בטלפון:
054-4905-998
ונשמח לייעץ ללא עלות 

תפריט
דילוג לתוכן