קידום ממומן PPC

Home מאמרים קידום ממומן PPC
PPC משמעו Pay Per Click , טכניקה פופולארית לניהול קמפיינים ממומנים ומטרתה פרסום באינטרנט.
PPC היא שיטת הפרסום הממומן בה משתמשים גוגל ופייסבוק ועוד רבים אחרים ובה משלמים פר קליק במסגרת תקציב קבוע מראש.

קידום ממומן PPC אחראי על רוב הפרסומים שאנו רואים ברשת, בדף התוצאות שאנו מקבלים במנועי החיפוש השונים. באתרים אחרים הוא בא לידי ביטוי ע"י באנרים בעלי קישור לאתר המפורסם.
הפרסום במנועי החיפוש לרוב יופיע בצד העמוד ו/או בראש העמוד ומודעות אלה יהיו מסומנות כמודעות ממומנות, בשיטה זו ניתן להופיע גם ראשון בגוגל מעל כל תוצאות המתחרים, אם זו מטרת המפרסם, באמצעות גוגל אדוורדס.

קידום ממומן

קידום ממומן עם נירוקום – להיות ראשונים זאת האומנות שלנו

קידום ממומן בגוגל אדוורדס:

מערכת הפרסום של גוגל אדוורס מאפשרת לעסקים להציג מודעות ממומנות בראש עמוד התוצאות.
הגולשים אשר נחשפים למודעות ומעוניינים לקרוא עוד מקליקים על קישור במודעה ומיד מוקפצים לאתר.
המפרסם מקדם מודעות טקסט לפי הביטויים הרצויים ואלו מובילים באמצעות קישור ישיר לעמוד הרלוונטי באתרו. המפרסם משלם לפי PPC (תשלום עבור כל קליק) עד מיצוי תקציבו היומי – סכום אשר אותו הוא קובע מראש (למפרסם יש שליטה מלאה בתקציב).
השאיפה בסוג זה של פרסום היא להיות במקום הגבוה ביותר בדף התוצאות ולהציג את כרטיס הביקור של העסק בזמן שהלקוח מחפש אותך לפני כולם.

מהם היתרונות העקריים של ה-PPC בגוגל אדוורדס?

היתרון המרכזי הוא חשיפה מידית. קידום ממומן מיושם במהירות, וזמן כפי שידוע זה כסף.
היכולת להופיע בעשרות אם לא מאות ביטויים במיקומים עליונים בגוגל וכל זאת ללא חריגה מתקציב מוגדר גם אם הוא מוגבל, הינה יתרון שיווקי יוצא דופן. רק קידום ממומן בגוגל אדוורדס מאפשר זאת.
יתרון משמעותי נוסף הוא שליטה מלאה בתקציבים – לעולם לא תוציא יותר כסף ממה שהקצבת מראש.

האם ניתן לעשות זאת לבד?

ככל שקיים ידע מעמיק יותר בניהול קמפיין אדוורדס מקצועי כך התוצאה הכללית תהיה יותר איכותית. ניתן לנהל קמפיינים ממומנים באופן עצמאי, אך בהחלט יש צורך ללמוד את מערכת האדוורדס, להבין שלבי הקמת קמפיין נכון, לנהלו באופן יומיומי בצורה נכונה ולהסיק מסקנות מביצועי הקמפיין בכדי להשיג תוצאות אופטימליות (יומיומיות) תוך שמירה על מיקומים עליונים ומקסום החזר ההשקעה מאפיק הפרסום בגוגל.
אם אין בכוונתכם ללמוד את מערכת האדוורדס ותפעולה או אין ביכולתכם לנהל מיקומים באופן יומיומי אנו נמליץ שתבחרו ספק שירותי ניהול קמפיינים מקצועי שיבנה וינהל עבורכם את הקמפיין ויספק שירות שימקסם את החזר השקעתכם בכל תקציב שתבחרו.
היתרון בבחירה במנהל קמפיינים מוסמך גוגל פרטנר – היא הידיעה שהקידום הממומן שלך מבוצע ומנוהל נכון, ממוקד נכון ובעל חשיפה אידיאלית עבור הצרכים שלך.
אם יש פוטנציאל הצלחה בתעשייה שלך ועם האתר שלך – לבטח הפרסום עם ספק איכותי יעבוד!
ואם הקמפיין לא מצליח – תוכל לדעת שזה לא בגלל הניהול הלא מקצועי שלך ואם היית עושה דברים נכון יותר אולי זה היה עובד?…
עם ניהול מקצועי – תוכל לדעת באופן וודאי אם אפיק הפרסום של קמפיין גוגל אדוורדס אפקטיבי עבור העסק שלך .
לכן נמליץ על ספקי שירות ללא התחייבות תקופתית – שכן תוך חודש חודשיים כבר מקבלים תמונה יחסית ברורה לגבי התחרות והאפקטיביות של הקמפיין על העסק כולל יחס החזר השקעה ברווח.

מהן קבוצות מודעות באדוורדס?

יתרון נוסף של PPC הוא יצירת קבוצות מודעות: הפניית קהל יעד אותו קבענו מראש ישירות למודעה רלוונטית לפי ביטויים אותם מחפשים שאיתם היינו רוצים להופיע. ניתן להציג גם כמה מודעות ברוטציה ולמדוד ביצועים לבחינת המודעה האפקטיבית ביותר. כל ביטוי שונה יקבל מודעה נפרדת (קבוצת מודעות נפרדת). מטרה זו משרתת את המפרסם כך שהגולשים שחיפשו שירות או מוצר (הביעו צורך) מגיעים למודעה הרלוונטית ביותר לביטוי ודרך המודעה נוחתים בעמוד הרלוונטי ביותר באתר המפורסם.
בקמפיין סטנדרטי ישנן בין 5 ועד 20 קבוצות מודעות שונות.

איך נקבעים המיקומים בגוגל אדוורדס?

מיקום המודעה נקבע בעיקר על ידי מכרז מיקומים (מכירה פומבית) בשילוב עם ציון האיכות של הביטוי.
למעשה המיקום הוא דינאמי מאוד ובכדי לשמור על מיקומים עליונים יש לנהל מיקומים באופן יומי חוזר.
ספקי שירות איכותיים ינהלו מיקומים ויציעו הצעות חוזרות במכרז בכדי לשמר מיקומים עליונים.
ניתן ללמוד משיטה זו שעלות הקליק לביטוי ולאותו המיקום עולה עם הזמן בכל תעשייה (כדאי לפרסם בגוגל כל עוד עלות הקליק משתלמת למפרסם).

כמה עולה לי קליק?

זה משתנה בין תעשיות שונות וביטויים שונים. מממצאים של קמפיינים פעילים בישראל מראים לנו שעלות קליק בין תעשיות נעה בין שקל אחד ועד ל-120 ש"ח בתעשיות בודדות.
בתעשיות עם תחרות בינונית (רוב התעשיות כרגע) עלות הקליק נעה בין 5-20 ש"ח.
בתעשיות תחרותיות וותיקות עלות הקליק נעה בין 20-50 ש"ח.
וכמובן שיש מצבי קיצון – מומלץ לברר עם ספק שירותי ניהול קמפיינים הערכה של עלות קליק בתעשייה שלכם לפני שמתחילים לפרסם. כך גם תוכלו להעריך טוב יותר מהו תקציב יומי אפקטיבי עבורכם.

מהו הערך המוסף הטכני של קידום ממומן שקוף לעסק?

שימוש באדוורדס כפלטפורמה לקידום ממומן מאפשר למפרסם גישה לכלים הסטטיסטיים המתקדמים שמוענקים למפרסמים ע"י גוגל כגון כלי מתכנן מילות מפתח, מעריך תנועה, כלי תצוגה מקדימה וכמובן פאנל ניהול מלא של הקמפיין הממומן המפרט את שלל ביצועי קמפיין.

על ידי שימוש בכלים אלו מתאפשר למפרסם לדעת באופן מדויק מהו מספר חיפושים חודשי ממוצע לכל ביטוי, כמה תחרות יש לביטוי,  הערכה לניצול תקציב (כמה קליקים יתן תקציב ספציפי), היכן המודעות מופיעות מכל מחשב בעולם, ועוד פעולות רבות נוספות באמצעות כלי האדוורדס.
מערכת הניהול מספקת שקיפות מלאה לקמפיין, כוללת מפרטים של כמות החשיפות של מודעות הקמפיין, כמות הקליקים שיצרה כל מודעה, עלויות קליקים, תחרות עבור ביטוי, מיקום ממוצע לכל ביטוי ואף פעולות שלהם באתר כגון המרה בדפי נחיתה ועוד מפרטים רבים. כל אלו מספקים מידע חיוני למפרסם בכדי לבחון שאכן משתלם לעסק לעשות קידום ממומן ומהם ביצועי הקמפיין הממומן ומכך ניתן ללמוד האם העסק המפרסם החזיר את השקעתו ברווח.

איך בוחרים ספק שירות בניהול קמפיין אדוורדס – קידום ממומן?

אנו ממליצים לעסקים לבחור ספק שירות לפי העקרים הבאים:
1. רצוי לבחור בספק שירות המוכר כשותף מוסמך- Google partner, שיעיד על יכולות מוכחות בהקמת קמפיינים מושכלים לפי הקפדה על בניית קמפיין אדוורדס נכון , וידע עדכני בניהול קמפיינים .
2. כדאי לוודא שספק השירות מתחייב לשמירה על מיקומים עליונים (1-4) ע"י ניהול קמפיין באופן ידני – יומיומי
3. מומלץ למצוא ספק אשר מציע כחלק מהשירות ההקמה בניית יסודות לקראת יצירת קמפיין אדוורדס מוצלח:
מחקר מילות מפתח בתעשייה, המלצה על תקציב קליקים אפקטיבי, בחינת מודעות מתחרים, אסטרטגית קבוצות מודעות, הבנת צרכי הלקוח והתאמת נתוני הקמפיין לצורכי הלקוח באופן פרטני ואישי.
4. מומלץ לחפש ספק שירות המספק שקיפות קמפיין מלאה (גישה מלאה לנתוני הקמפיין בכל זמן נתון!)  ללקוח לצפייה בנתונים בכל רגע ושליטה מלאה על התקציב היומי ובשעות פעילות הקמפיין. (לא רק דוחות).
5. יש להימנע מספקי שירות שדורשים את גם את סכום התקציב החודשי עבור גוגל כחלק מתשלום ניהול הקמפיין:
א. משום שאין תשלום מע"מ על קליקים בחשבוניות גוגל (עסקה בינלאומית) ואין שום סיבה שתשלמו מע"מ על קליקים מול גוף שלישי.
ב. משום המנעות אינטרס פיננסי של ספק השירות בדבר צמצום חשיפה/קליקים שכן שארית ה"תקציב" הלא מנוצל נשאר בכיסם.
6. מומלץ בחום לא להתפתות להצעות קליקים ללא הגבלה! (אף אחד לא מקבל הנחות מגוגל במכרז המיקומים)
שכן ספקי שירות אלו עוברים על כל העיקרים הנ"ל גם יחד: ואינם שקופים כלל שכן הם מסתירים מידע מהלקוח בכל שלב.

מדוע חשוב להקפיד על הסעיפים האלה בעת בחירת ספק השירות?

משום שאחרת ישנה סבירות גבוהה יותר שהקמפיין שלך יפיק תמורה נמוכה ביחס לקמפיין שמנהל נכון תקציב גוגל ושאין לו בעיה לספק שקיפות ולעמוד בכל הסעיפים הנ"ל (שמבחינת מנהלי קמפיינים איכותיים הם טריוויאליים). כמו כן, יש לקחת מראש בחשבון כי תחת ניהול כושל או בעל אינטרס, התקציבים אותם ייעדת לפרסום בגוגל יפיקו הרבה פחות לידים מהפוטנציאל שבהם, ובמקרים רבים התמורה לא תצדיק את הוצאת הפרסום. במידה ואתם מחויבים לחוזה תקופתי, זה עלול להפוך להפסד של כספים רבים ולידים רבים גם יחד.

יש לציין כי מי שנכווה מניהול לא מקצועי אשר יצר הפסדים באדוורדס לרוב יוותר על האפיק השיווקי החשוב הזה ("כבעל נסיון") ובכך יש פגיעה ישירה בעסק שנמנע מלפרסם נכון בגוגל ומכל הפוטנציאל הגלום באפיק השיווק הממוקד בעולם (מפרסמים רק למי שהביע צורך בשירות/מוצר ע"י חיפוש בגוגל).

איך ממשיכים מפה לקמפיין ממומן מוצלח?

אם תבחר בספק שירות אמין ומקצועי לפי כל הסעיפים הנ"ל – סביר להניח שתגלה ערוץ שיווקי ממוקד ויוצא דופן ותוכל להנות מהפקת המרב מכל תקציב פרסום שתבחר ואף תוכל להוביל בתעשייה שלך.

אם חשבת לבחור בנו כספק שירות מקצועי, אמין, אישי ושקוף לגמרי וללא כל התחייבות תקופתית וכמובן שותף גוגל מוסמך – Google Partner
צור איתנו קשר עוד עכשיו ואנו נשמח לספק לך יחס אישי , ייעוץ מקצועי חינמי הכולל מחקר שוק בסיסי
ובהמשך נשמח גם לספק את השירות האיכותי ביותר והשקוף ביותר – בדרך שלך להצלחה.

לעמוד ראשון בגוגל עם קידום ממומן

לעמוד קידום אורגני SEO

שיווק אינטרנטי נכוןעותק

צור קשר עכשיו עם נירוקום בטלפון:
02-561-90-67
ונשמח לייעץ ללא עלות