קידום אורגני וקידום ממומן

אנשים רבים מכירים את רשת האינטרנט גם ככלי שיווקי עיקרי לעסקים בעידן המודרני אך עדיין לא מבינים כהלכה
כיצד ניתן להפיק מהפלטפורמה האינטרנטית את המיטב לצורכי שיווק העסק?
באותו אופן רבים שמעו על קידום ממומן בגוגל אדס וקידום אורגני SEO , אך לא על ההבדלים בין קידום אורגני וממומן, ומה מחבר בין קידום אורגני וממומן?
במאמר זה ננסה לענות בהרחבה על השאלות הבאות :

מה יתרונות וההבדלים כל שיטה בין קידום אורגני וממומן?
ומה השילוב האידיאלי בין קידום אורגני וממומן?

מהו קידום אורגני מול קידום ממומן?
מנוע החיפוש משבץ את האתרים לפי הרלבנטיות שלהם למילת החיפוש שמקליד הגולש. כך, גוגל מציגה בעמוד התוצאות שלה
תוצאות ממומנות והתוצאות האורגניות.

קידום ממומן

גוגל דאגו שהמודעות הממומנות יקבלו עדיפות במנוע החיפוש שלהם (AdWords זהו מקור הרווח הגדול ביותר שיש לגוגל)
תוצאות 1-3 וכל התוצאות בצד העמוד , הן תוצאות ממומנות – הן מסומנות כמודעה עם אייקון קטן של AD, והיום יותר מתמיד הם נראות כמו התוצאות האורגניות. מי שמופיע שם משלם לפי קליק (המיקום נקבע לפי מכרז תמידי עבור הצעת מחיר לקליק) – וזהו המקום לפרסם בו אם ברצונך לקבל לידים מידיים שכן אתה יכול להופיע במיקומים 1-3 כבר בימי הפרסום הראשונים ובעזרת ניהול קידום ממומן נכון. יש לציין שבקמפיין סטנדרטי שנירוקום מנהלים יש עד 200 ביטויים וכולם מנוהלים להופיע בימוקומים 1-3 – זהו יתרון שיווקי ענק! בקידום מסוג זה בעל העסק הוא זה שקובע את התקציב החודשי/יומי (חודש חלקי ימי הפרסום בחודש) ובכל תקציב יוכל בעל העסק להופיע במקומות ראשונים – גם אם רק לקליקים בודדים (משום תקציב נמוך). עם קידום ממומן נכון – תוכל להשיג את הלידים החמים ביותר ולקטוף אותם היישר מראש התוצאות של גוגל.

קידום אורגני (SEO)

מי שחושב שהתוצאות האורגניות – משמע התוצאות שרוב הגולשים ניגשים אליהן (80%) הן הרלוונטיות ביותר כי הם לא משלמים כדי להיות שם בשונה ממודעות ממומנות , יכול להיות צודק אך ורק אם מדובר בחיפוש ביטוי שאינו תעשייתי/שיווקי (למשל מידע, שמהווה את רוב הרשת).
אך כשמדובר בתעשיות, בשירותים או במוצר המצב שונה לגמרי . מי שמופיע ראשון בביטוי תעשייתי (למשל “שיפוצי מטבח”, “מכונת כביסה”
או “גרר בירושלים” וכד’) בהכרח השקיע המון כספים בחודשים עוקבים כדי להגיע לאותו מיקום מיוחל.

איך זה קורה? זה מתחיל בשאלה איך גוגל מדרגים אתרים (בתוצאות האורגניות)?
הכל התחיל בשנת 1998 כשגוגל הפתיעו את העולם עם שיטת דירוג חדשנית !!!
עד גוגל מנועי חיפוש היו אינדקסים – משמע רשימות של תוצאות.

גוגל היו הראשונים שפיתחו מנוע חיפוש המונע ע”י אלגוריתם שסורק את הרשת ומוצא כמה לינקים נכנסים יש לכל אתר.
זאת הייתה פריצת דרך טכנולוגית ופריצת דרך של רלוונטיות מיידע באותו הזמן, שכן כל הקישורים ברשת באותו זמן היו קישורים טבעיים שנוצרו לאורך שנים (לפני שגוגל קמה),
הגיוני להניח שאם יש יותר מקורות ברשת המפנים אל אתר (אתרים שונים , בלוגים, פורומים וכד’) מסויים בנושא מסויים ואפילו לפי ביטוי מסויים – קיימת רלוונטיות גבוהה יותר לאתר.

הולדתה של תעשיית הקידום האורגני SEO – Search Engine Optimization:
העולם התעשייתי הבין מהר שמשתלם מאוד להופיע בעמוד הראשון במנוע החיפוש שכולם עוברים אליו ושנמצא הכי רלוונטי!
אנשי מקצוע מתחום ה-WEB הוכשרו ללמוד ולהבין את האלגוריתם של גוגל , וליישם דגשים והבנות אלה באתר שלהם כקידום “אורגני” “טבעי” (שהיה צריך להקרא “להתקדם ברשימה הטבעית באופן לא טבעי” לדעתי האישית, אבל כנראה זה לא שם שמוכר …)
הם הסיקו מייד (בזמנו) – אם גוגל מדרג לפי קישורים – ניצור קישורים לאתר והוא יעלה רלוונטיות מבחינת גוגל וכך גם נטפס בתוצאות החיפוש!
ואלה היו אנשי ה-SEO הראשונים.

מאז ועד היום נוספו מאות פרמטרים נוספים לדירוג גוגל, ויש לציין שהם גם משתנים עם הזמן – כך שקידום אתרים איכותי משתנה גם הוא עם הזמן לפי הדרישות המשתנות והדגשים שנוספים ומתחלפים מצד גוגל. אוכל להגיד לכם שפרמטרים עיקריים שתמיד היו ויהיו הינם קישורים ותוכן.
היום חברת קידום אתרים נמדדת ביכולת ללמוד את השינויים ולהתגמש לדגשים החדשים בכדי להשיג תוצאות איכותיות לאורך זמן.

עם הזמן תעשיית הקידום האורגני הפכה לאחת מהתעשיות הכי לא ברורות, כי איך מודדים קידום אורגני טוב אם הוא לוקח חודשים ספורים כדי להשיג תוצאות של עמוד ראשון בגוגל? צצו עוד ועוד חברות קידום אורגני , חלקם מספקים שירות תוך אטימות מקצועית מתוך הטענה שהקידום שלהם הוא סוד כמוס (לפרה ולסוס אולי… ללא שקיפות אין שום מדד ושום בטחון שהקידום איכותי ושום ביקורת על התכנים שמפורסמים באתר או בשם האתר).

בשורה התחתונה – חברת קידום אורגני טובה לא תהיה זולה, ואם היא זולה רוב הסיכויים שהיא לא עדכנית וספק אם היא ממשיכה להתעדכן,
כיוון שכך יש לבחור בספק שירות אמין שמספק שקיפות מקצועית, שכן תעשיית ה-SEO הינה התעשייה בה הכי קל לספק השירות למכור “אוויר בכסף”. למשל אם ספק שירות מספק דוח מיקומים בלבד או אפילו מצהיר שהכניס X קישורים ו – Y תכנים, ואיננו מציגם ללקוח בפועל – יתכן שלמעשה לא עבד כלל על קידום האתר, או עבד בהיקף אחר. בנוסף, אם יצרו עבורכם תכנים, האם הם עוברים אישורים שלכם לפני פרסום? אלו התכנים שנכנסים לתוך האתר שלכם ומאמרים שמקשרים לאתרכם. ביקורת איכות ורלוונטיות לעסק של מאמרים היא חובה!
אפילו במידה ורואים התקדמות במיקומים (קורה לפעמים) ללא שקיפות, יש סכנה שלמעשה לקחו מכם כסף על אוויר, ובמקרה היותר גרוע “קידום כובע שחור” (הקידום שגוגל מגדיר כלא חוקי ואשר עליו הוא מעניש אתרים במידה והוא מזהה קידום שכזה) אל תתפשרו על שקיפות מלאה בקידום אורגני, ואל תתפתו לחבילות זולות או של המון ביטויים גם יחד (אלו בד”כ מסופקות ללא שקיפות).
על מי חובת ההוכחה שעבדו בשבילכם או עבדו עליכם?
אם בחרתם בחברה ראויה ואמינה, המספקת שקיפות מלאה לכל התכנים שהיא כותבת ולכל הקישורים שהיא יוצרת,
אז התוצאות של עמוד ראשון בגוגל יכולות לקחת  1 – 6 חודשים של טיפוס (תלוי  בתחרות הקיימת בביטוי, והיכן האתר ממוקם לפני הקידום- למשל לקדם אתר שמתחיל במיקום 50 – דרכו אל העמוד הראשון ארוכה פחות מאתר שמתחיל בעמוד 90- הפרש של חודשים של קידום).
זהו שונה מאוד מלהופיע מיידית עם 200 ביטויים גם יחד בתוצאות הראשוונות 1-3 –
מה שלא אפשרי בקידום אורגני ושגרתי לגמרי בקידום ממומן איכותי

ההערכות הכלליות למשך זמן קידום אורגני עד התוצאות:

בביטויים לא תחרותיים אפשר להגיע לתוצאות תוך חודש – חודשיים, אם יש לך שירות מקורי או מוצר מקורי – או למשל שם חברה מקורי , קידומו של ביטוי כזה לעמוד ראשון לא יקח יותר מחודש- מקסימום חודשיים.

ברוב התעשיות בהם התחרות בינונית אפשר להגיע לתוצאות בעמוד הראשון תוך כ-3 חודשים,

בתעשיות וותיקות רוויות מתחרים, הקידום צריך להיות אינטנסיבי, עקבי ולא ישיג תוצאות בעמוד הראשון בפחות מ-6 חודשים (זה קצת כמו להשתתף במירוץ כשהמתחרים עוקפים אותך ב-10 סיבובים – זה חייב לקחת זמן וסובלנות) אך ראינו גם אתרים שממש רצים וגם קופצים בדירוג, כך שכל מקרה לגופו.

יש לציין שלהגיע לעמוד ראשון ולמקום ראשון זאת רק תחילת העבודה עבור המקדמים – לשמר מיקומים זהו דבר מורכב ובמקרים מסויימים אף לא אפשרי כשהגורם הוא גוגל שיכול להחליט למשל יום אחד לתת לדיירקטוריס כמו “B144″ ו”המקצוענים” עדיפות בעמוד ראשון על פני אתרי עסק ואז התוצאה העליונה ביותר בעמוד התוצאות הראשון של גוגל האפשרית לאתר של עסק היא מקום 3 ולא מקום 1 … (ואם יש עוד 8 אתרי דייקרטוריס בתעשייה שלך, מה המקום הכי גבוה לעסק?) או שינוי באלגוריתם שיכול לשנות ה-כ-ל בכל רגע. המקדמים מנסים לעמוד בקצב של גוגל ולייצב מיקומים מחדש בכל שנוי שמתרחש.

אז מה תכלס ההבדל בין קידום אורגני וממומן?

התשובה הקצרה היא :

קידום אורגני וממומן מייצגים בדיוק את הפער בין השקעה לטווח קצר (קידום ממומן PPC) והשקעה לטווח ארוך (קידום אורגני SEO).

קידום ממומן מחזיר את עצמו מיידית, אך אתה משלם על כל קליק, ומוגבל בחשיפה (אתה מופיע כל עוד יש תקציב)
קידום אורגני מחזיר את עצמו אחרי השקעה ארוכה, אך בשלב זה אתה נהנה מיחס המרה של 80% ולא משלם על קליקים .

מה האידיאל האסטרטגיה האידיאלית כשמשלבים קידום אורגני וממומן?

אם יש מספיק תקציב –
טוב לחלק אותו בשני האפיקים  – לדחוף בשני הכיוונים גם יחד,
להתחיל עם 60%-70% על קידום ממומן – כדי שיהיה החזר שמרגישים מייד,
ובמקביל לקדם אורגנית ולהתקדם לעמוד ראשון עם הזמן, וכשמגיעים לעמוד הראשון לתת לממומן 30%-40%.
ככול שמתקדמים עם הזמן כדאי להוריד משקל מהממומן – אם הגעת למקומות עליונים בעמוד ראשון באורגני עם 5 ביטויים עיקריים בתעשייה שלך, יתכן שתחווה רנסנס שיווקי שישפיע על העסק עמוקות כל עוד העסק ישמר מיקומים אלה. במקרים כאלה ניתן להפסיק קידום ממומן אם יש מספיק לידים.
עם זאת – חברות גדולות רוצות להופיע פעמיים בעמוד הראשון – בממומן וגם באורגני – זאת שיטה בדוקה ואפקטיבית ביותר להכפלת מספר הלידים
וכל חברה גדולה צריכה לשאוף לאידיאל זה מבחינת קידום אתרים (לנירוקום יש כמה לקוחות עם סיפורי הצלחה שכאלה).

עסק קטן או בעל תקציב שיווקי מוגבל-

כדאי להתמקד בקידום ממומן – השקעה לטווח מיידי עם מיקוד מושלם ורשת ביטויים שתופסים כל ווריאציה בתעשייה, לרוב העסקים הקטנים קידום ממומן מושלם, וחלקם מוצאים בגוגל מקור לידים עיקרי. יש שמסבים אליו את כל תקציב השיווק שלהם כמקור הכי אמין והכי יציב של לידים שכן השיווק הינו הממוקד ביותר (מפרסמים רק למי שהביע צורך לפי חיפוש הביטוי- למשל “אולם אירועים בירושלים” הגולש הביע צורך שמתבטא בחיפוש המדוייק עצמו) ויש כמובן גם לומר הזול ביותר (ביחס לפרסום בכל מדיה אחרת).
אם התקציב ממש מוגבל – התמקדו בקידום הממומן – שווה לפחות לבדוק את העניין (אצלנו אפשר כי אין התחייבות!) – ברוב התעשיות זה משתלם.

אז עכשיו תחליט מה מתאים לך יותר – קידום ממומן או קידום אורגני? או קידום אורגני וממומן תוך ניהול תקציב המתחלק בין שניהם באופן שמחזיר השקעה.
התקשר אלינו עכשיו ונעזור לך להחליט לפי הדרישות האישיות והצורך האישי של העסק שלך.
02-561-9067

הייעוץ חינם!

מעוניינים שנירוקום ייצרו איתכם קשר?
השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם ונשמח לענות על עוד שאלות בנושא קידום אורגני וממומן ולהקים עבורכם מערכי שיווק שעובדים באמת עם שקיפות לקוח מלאה.

התקשרו עכשיו לנירוקום בטלפון:
054-4905-998
ונשמח לייעץ ללא עלות 

תפריט
דילוג לתוכן