רשת האינטרנט הפכה במהלך השנים לאחת מזירות המסחר העיקריות ורק ממשיכה להתפתח בכיוון זה, כאשר עסקים קטנים וגדולים כאחד משתמשים בה להרחבת קהל הלקוחות שלהם.

יחד עם זאת, על מנת להפיק מהרשת את המיטב יש לדעת כיצד להשתמש בה נכון. היום כבר הרבה מכירים את הנושא של קידום אתרים אך לא בדיוק יודעים מהו קידום ממומן מול קידום אורגני. רוב האנשים משתמשים באתרים מסוג מנועי חיפוש על מנת למצוא את מבוקשם, כאשר הם מקלידים את מילות החיפוש בשדה. אם מסתכלים על תוצאות חיפוש קידום ממומן מול קידום אורגני, התוצאות של קידום ממומן הן אלו שיופיעו ראשונות בדפי החיפוש או בצד במיקום בולט יותר. מיקומים אלו מגדילים את הסיכוי שהגולש יבחין בו וייכנס לאותו אתר.

בדומה, מנועי החיפוש מדרגים בדרך כלל את האתרים לפי הרלבנטיות שלהם. כאשר משתמשים בקידום ממומן לא צריך להשקיע כמות משמעותית של זמן רק בבניית האתר באופן שיתאים למנוע החיפוש ולמילים המוקלדות על ידי הגולשים. מלבד זאת, גם אם נעשתה עבודה איכותית והאתר הגיע למיקום טוב עדיין צריך להמשיך ולשמור על אותה רמה כדי לשמור על המצב הקיים בשוק של תחרות מתמדת.

לעומת זאת במקרה של קידום ממומן מול קידום אורגני, הקידום הממומן מאפשר להציג את אותו אתר במיקום מיוחד שאינו קשור לדף של התוצאות המדורגות באותו האופן כמו הקידום האורגני.

מלבד זאת, אומנם לכאורה קידום ממומן עלול להיראות יקר יותר משום שיש לשלם עליו למנוע החיפוש, אך בפועל בקידום האורגני יש צורך לשלם לאנשי מקצוע לא רק כדי שישיגו את המיקום הגבוה אלא גם בשביל שיתחזקו אותו כל הזמן. בדומה, התשלום למנוע החיפוש הוא רק עבור מספר הפעמים בהם גולשים אכן לחצו על המודעה. כמו כן תמיד ניתן בקידום הממומן לערוך סקר ולבדוק מהן מילות החיפוש שיביאו את מספר הגולשים הגבוה ביותר.

כדי לעשות את הקידום הנכון לאתר, צריך להבין את ההבדל בין קידום ממומן לבין קידום אורגני בגוגל, מבחינת מורכבות, עלויות ותוצאות הקידום.

כשעושים חיפוש במנוע החיפוש של גוגל, מקבלים שני סוגים של תוצאות- הסוג הראשון הוא כל התוצאות ה”רגילות” (אפשר לקרוא להן גם אורניות), והן מופיעות במרכז העמוד. הסוג השני הוא תוצאות ממומנות, והן יופיעו בצד העמוד ולפעמים גם במרכז העמוד, מעל התוצאות האורגניות.

ההבדל בין קידום ממומן לאורגני הוא בכך שהתוצאות האורגניות אינן כרוכות בתשלום (אלא אם כן אתם, המפרסמים, רוצים להשפיע על הסדר שלהן), בעוד שהתוצאות הממומנות כרוכות בתשלום והמפרסם צריך לשלם עבור כל קליק על המודעה. חשוב לציין שהתוצאות האורגניות מבוססות על האלגוריתם של גוגל, וקשה מאוד להשפיע עליהן.

תשומת הלב של גולשים שאינם מחפשים בעלי מקצוע או עסקים לקבלת שירות כלשהו, מופנית בעיקר לתוצאות האורגניות, אך כשמחפשים עסקים, המיקוד עשוי גולש גם לתוצאות הממומנות. משום כך, עסקים שרוצים להגיע לקהל היעד שלהם, ראוי שיקדישו את מרבית התקציב שלהם לקידום הממומן, ופחות לאורגני.

שימו לב למילים “מרבית” ו”פחות”. למעשה, לא צריך לעשות בחירה באחד מהקידומים- קידום ממומן או אורגני, אלא לעשות שילוב של שניהם, ולשים דגש על אחד משני אלה. כאמור, בעולם העסקים, הקידום הממומן צריך להיות העיקרי, לפחות בהתחלה. עם זאת, חשוב להבין שהעלות לכל קליק על המודעה תלויה בעיקר בביטויים שאיתם רוצים לקדם ושאיתם רוצים שהמודעה תופיע בתוצאות החיפוש. ככל שהביטוי כללי יותר, ויש לו חיפושים רבים יותר, ככה המפרסם ישלם יותר לכל קליק.

מדוע כדאי לשלב קידום ממומן עם קידום אורגני?

הקידום האורגני לוקח זמן, בעוד שהממומן הוא מיידי.

יש ביטויים שבהם לא כדאי לכוון לקידום אורגני גבוה.

הגדלת השטח בו מופיעים תביא להגדלת הסיכוי שייכנסו דווקא לאתר המפרסם.

בשילוב של שני סוגי הקידום, תמיד נופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. אם יש מילים דחופות יותר, אפשר לפרסם אותן בקידום הממומן, עד אשר הן יגיעו למיקום גבוה בקידום האורגני.

קידום ממומן עם נירוקום

לעמוד צור קשר

בחזרה לדף הבית

תפריט
דילוג לתוכן